Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

25 «Μάτια – 0 καθρέπτης της ψυχής»


Πόσα δεν γράφτηκαν και πόσα δεν ειπώθηκαν για τα μάτια. Ίσως το ομορφότερο σημείο του προσώπου. Αποτελεί προσωπικό αποτύπωμα της μοναδικότητας του καθενός γι’ αυτό και δεν συναντάς ποτέ ανθρώπους με ίδια μάτια ή ίδιο βλέμμα. Επίσης, είναι το μόνο όργανο του ανθρώπου, που από τη γέννησή του μέχρι το θάνατο, παραμένει στο ίδιο μέγεθος.
Τα μάτια όλων μας καθρεπτίζουν πάντα την ψυχολογική κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε. Καθρεπτίζεται ο πόνος, η θλίψη, ο φόβος, ο θυμός, ο έρωτας, η χαρά, ακόμα και η αφηρημάδα. Λειτουργούν αυτόνομα από το τι θέλουμε να δείξουμε ή τι προσπαθούμε να κρύψουμε. Μέσα τους βλέπεις και μαθαίνεις όσα δεν μπορούν να πουν οι λέξεις. Πράσινα, καστανά, αμυγδαλωτά, μικρά ή μεγάλα, είναι ικανά να ρωτήσουν, να απαντήσουν, να φανερώσουν και να αγαπηθούν όσο τίποτα. Δεν είναι τυχαίο πόσες εκατοντάδες τραγούδια έχουν γραφτεί για τα μάτια, πόσα ποιήματα έχουν αποτυπώσει τη μαγεία που εκπέμπουν, με πόσες παροιμίες και αινίγματα η λαϊκή μας παράδοση μεταδίδει τη σπουδαιότητά τους. Μα πιο σημαντικό από όλα είναι η φράση «Μάτια, ο καθρέπτης της ψυχής», όπου ένα όργανο του προσώπου συνδέεται άρρηκτα με το «μέσα» μας, το κομμάτι εκείνο που ανήκει τόσο απόλυτα στον καθένα μας.
Το βλέμμα σαγηνεύει, μαγνητίζει, ειρωνεύεται, καμιά φορά υποκρίνεται και μεταφράζεται δύσκολα. Κάποιοι άνθρωποι όμως, έχουν το χάρισμα να το αποκωδικοποιούν και να το ερμηνεύουν, συλλέγοντας στοιχεία για αυτόν που έχουν απέναντι τους.
Σχετικά βιβλία που έχουν γραφτεί για τη γλώσσα του σώματος, αναφέρουν χαρακτηριστικά το βλέμμα του ψεύτη, που είναι μάτια-μέτωπο, το βλέμμα της οικειότητας που είναι μάτια-στόμα, και το βλέμμα της ειλικρίνειας και της αγάπης, που είναι κατευθείαν στα μάτια.
«Μου λες τα μάτια σου να μην τα αγαπώ, και να μην πάψω να πιστεύω στα δικά μου, μα αυτά τα μάτια όπου σταθώ και όπου βρεθώ, τα έχω πίσω μου και μέσα και μπροστά μου»… και μην ξεχνάτε, αγαπήστε με τα μάτια, αγαπηθείτε με αυτά.



Πηγή: http://greekquotations.blogspot.com/2010/10/0.html 

25 σχόλια:

  1. Τη βρήκα πολύ γλυκιά αυτή σου την ανάρτηση! :)

    Όντως τα μάτια είναι δύσκολο να κρυφτούν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΚΦΡΑΣΟΥ,

    Σ' ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψή σου και για το ενθαρρυντικό σχόλιο σου.

    Μου δίνεις το έναυσμα να συνεχίσω......

    Τα φιλιά μου και την καλημέρα μου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Mεγάλη υπόθεση η ματιά στον άνθρωπο!Τρελαίνομαι για ζωηρές σπινθηροβόλες ματιές που σε κοιτάνε κατάματα!
    Καλημέρα Δήμητρα με τα ωραία σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ,ΠΟΛΛΑ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΕΙΠΟΥΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ,ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΟΥΜΕ.ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΔΗΜΗΤΡΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. τα μάτια "μιλάνε" πάντα ειλικρινά... γιατί είναι αυτόνομα. δεν ορίζονται από εμάς. εκείνα είναι που μας καθορίζουν!

    φιλάκια Δήμητρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εξαιρετική ανάρτηση στο θαυμάσιο "Εξαιρέσεις". Εγώ θα σου παραθέσω σαν σχόλιο, ένα πανέμορφο τραγούδι του Μάνου Λοϊζου ερμηνευμένο από την Δήμητρα Γαλάνη με τίτλο "Αχ τα Μάτια σου".
    http://www.youtube.com/watch?v=3xk0Zw867_Y

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλημέρα φίλη μου Όλγα!!!

    Το πρώτο πράγμα που κοιτάω όταν πρωτογνωρίζω κάποιον είναι η ματιά του.

    Μέσα από τα μάτια μπορώ έως ένα σημείο να καταλάβω και τον χαρακτήρα του.

    Σου στέλνω την αγάπη μου και πολλά Φιλιά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φίλε aoratos καλημέρα,

    αχ αυτά τα μάτια πόσα πολλά μπορούν να πουν και να υποσχεθούν.........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΛΥΧΝΟΣ ΚΑΙΟΜΕΝΟΣ,

    Ευτυχώς που έχουμε τα μάτια και αντικατοπτρίζουν τον χαρακτήρα του καθενός μας.

    Καλημέρα καλή μου φίλη, σ' ευχαριστώ για την επίσκεψη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. CHICO καλημέρα,

    Αν σου πω ότι είναι ένα από τα αγαπημένα μου τραγούδια θα το πιστέψεις;

    Και η Δήμητρα Γαλάνη από τις πιο σημαντικές ερμηνεύτριες.

    Ευχαριστώ πολύ για την αφιέρωση και για την επίσκεψη!!!

    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σας ευχαριστώ όλους για την επίσκεψη, και για τα σχόλια σας που είναι πολύ σημαντικά για μένα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δημητρούλα τα μάτια είναι ο καθρέφτης της ψυχής. Αντικατοπτρίζουν πλήρως τον εσωτερικό μας κόσμο. Έχουν γραφτεί πολλά για τα μάτια μάτια μου αλλά σαν τα δικά σου δεν υπάρχουν. Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Φιλάκια πολλά αγάπη μου.

    Σ' ευχαριστώ!!!!!

    Με κοιτάς χαμογελάς

    έχεις κάτι φωτεινό

    Μου μιλάς κι έτσι με πας

    ταξίδια με το νου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πράγματι, έχεις δίκιο, πολύ τρυφερό το θέμα σου σήμερα !!!
    Επίσης με συγκινεί πολύ που σε κάθε σου ανάρτηση σχολιάζει ο αγαπημένος σου και συ γλυκά του απαντάς....
    Εύχομαι τα ματάκια σας να κοιτάζονται πάντα με την ίδια λάμψη και αγάπη !!!
    Πολλά φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. magda μου καλή μου φίλη,

    Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.

    Όντως ο Σάββας σχολιάζει σε κάθε μου ανάρτηση, όπως και εγώ στις δικές του.

    Να ξερες όμως πόσο περιμένω το σχόλιο του όπως και το δικό σας φυσικά. Τα λέμε γλυκιά μου....

    Τα φιλιά μου και την καλημέρα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. καλημέρα απο fapes-mapes.blogspot.com όπου έκπληκτος είδα ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ το ιστολίγιό μου σήμερα το πρωί !
    Ξέρεις Δήμητρα τι πρέπει να κάνω-πού να αποτανθώ και πιό πολύ το γιατί !ούτε πρόστυχο περιεχόμενο είχε'' αλλά μόνο καμιά φορά αντικυβερνητικό στίγμα αλλά πάντα με το πρίσμα του καθημερινου ανθρώπου.Ευχαριστώ και θα προσπαθήσω να δημιουργήσω κάποιο άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Φίλε μου fapes-mapes πολύ στεναχωρήθηκα που σου συνέβηκε αυτό το πράγμα.
    Καλά στα καλά καθούμενα; Σε ειδοποίησε κανένας με e mail ή όχι. Το συζήτησα και με τον Σάββα μου είπε μήπως κατά το βραδάκι αποκατασταθεί το πρόβλημα από μόνο του.
    Τι να πω. Πάντως φίλε μου θα επικοινωνήσω και με άλλους μήπως γνωρίζουν κάτι και τα ξαναλέμε από εδώ, τουλάχιστον μέχρι να ξανανοίξει το blog σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Φίλε fapes-mapes δες λίγο εδώ http://www.madata.gr/epikairotita/economy/95025.html μήπως έχει κάποια σχέση με το θέμα σου.

    ή ΠΙΘΑΝΟΝ,ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ,ΑΠΟ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΣΤΗΝ GOOGLE.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ευχαριστώ πολύ , καλό βράδυ και θα τα ξαναπούμε.
    θα ξεκινήσω κάτι άλλο σίγουρα ! fapes-mapes

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. γενικότερα το πρόσωπο είναι ο καθρέπτης του ανθρώπου. Οι γκριμάτσες μαρτυρούν πολλά. Το μάτι βέβαια παίζει τον κυριότερο ρόλο.
    Πολύ καλή ανάρτηση ΔΉΜΗΤΡΑ.
    Καλή σαρακοστή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλημέρα ΦΩΤΕΙΝΟΥΛΑ μου,

    Πράγματι το πρόσωπο είναι ο καθρέπτης του εαυτού μας και ειδικότερα τα μάτια.

    Καλή Σαρακοστή σε όλους σας.

    Χαιρετίσματα στην οικογένεια σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πάρα πολύ ωραίο το άρθρο. Πραγματικά τα μάτια είναι ο καθρέφτης της ψυχής και όπως είπαμε στην οδύσσεια η έκφραση είναι η εξωτερίκευση των σκέψεων και των συναισθημάτων μας μέσω των ματιών και άλλων τρόπων έκφρασης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τέλειο το σχόλιο σου Έλενα.

    Έτσι ακριβώς είναι όπως τα λες η έκφραση είναι η εξωτερίκευση των σκέψεων και των συναισθημάτων μας μέσω των ματιών.

    Με κάνεις περήφανη κοριτσάκι μου.

    Σ' αγαπώ πολύ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ΑΝ ΗΞΕΡΕΣ ΤΙ ΑΞΙΖΟΥΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΔΕΝ ΘΑ ΡΩΤΟΥΣΕΣ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΚΟΙΤΩ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.